Op de helft!

14 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Dag allemaal!

Ik ben vandaag op de helft van mijn tijd hier! In totaal ben ik hier 100 dagen en

De helft

vandaag heb ik nog 50 dagen te gaan. Dan ga ik heerlijk vakantie vieren op curacao.

Ondertussen blijf ik druk bezig met stage. Helaas heb ik één verslag terug gekregen met een paar verbeterpunten dus daar moet ik nog even mee aan de slag. Dan nog een ander verslag tegelijk schrijven en een presentatie voorbereiden. De huishoudelijke dingen gaan ook gewoon door en zo vliegen de dagen zo weer voorbij.

Vandaag, vrijdag zou eigenlijk mijn eerste dag van het weekend zijn maar zoals ik al eerder schreef werd ik steeds vermoeider. Ook kreeg ik wat andere gekke klachtjes er bij. Gelukkig heb ik toch wat medische kennis en vermoedde ik een ijzergebreksanemie. Dinsdag was ik al helemaal kapot en ben ik ook niet meer gaan kickboksen. Woensdag ben ik sochtends naar stage gegaan maar heb mij tegen 9 uur toch maar ziek gemeld. Ik werd naar de personeelspoli gestuurd en heb tegen de arts verteld dat ik het idee had een anemie te hebben. De arts vraagt de dan gewoon hoe je denkt dit te onderzoeken. Alle Nederlanders worden aangezien voor arts dus het was logisch dat hij het vroeg. Even laten bloedprikken dus, en zo kreeg ik een labformulier en een ziektebriefje mee. Ik kon mij gelijk laten prikken en hoefde gek genoeg niet zo lang te wachten, wat me verbaasd van Suriname. Daarna kon ik naar huis gaan en lekker uitrusten want ook de donderdag hoefde ik me niet op stage te melden. Heel vroeg weekend. Op donderdag kon ik ook mijn labresultaten ophalen bij het lab van het ziekenhuis, hier kom ik in mijn witte kleding natuurlijk wel vaker maar nu kwam ik in mijn dagelijkse kleding. Wat me verbaasde is dat ik mij niet eens hoefde te legitimeren om mijn eigen uitslagen op te halen. Dat was allemaal zo geregeld. Met deze uitslagen, die ik zelf al snel bekeken had, moest ik weer terug naar de personeels poli. Maar hier herkende ik Suriname weer, ik kon gaan wachten want de arts was even weg... Drie kwartier later. Vandaag was het een vrouwelijke arts en veel vriendelijker dan die man. Ze moest bij het zien van mijn lab uitslagen even lachen en zei 'geen wonder dat je je niet lekker voelt!'. Kortom ik heb een ijzergebreksanemie en kreeg van de arts ijzertabletten voorgeschreven en vitamine C. Dit kon ik op gaan halen bij de apotheek. En ook hier herkende ik Suriname weer, drie kwartier wachten om alleen je recept af te geven. Uit eindelijk was alles geregeld en omdat ik in Nederland verzekerd ben moest ik er zelf voor betalen. Ik schrok, in positieve zin, van de prijs. €1,20 in totaal en dat is in Nederland wel anders. Met deze tabletjes moet ik me weer beter gaan voelen, daarnaast veel slapen en de rest van het weekend lekker uitrusten.

Iedereen die mij kent, ben ik niet zo heel goed in uitrusten en ben ik vandaag dus ook nog eventjes de stad in geweest om naar het postkantoor te gaan en naar de souvernierwinkel. Dus ik heb erg leuke dingentjes geshopt! :)

Voor iedereen die mij volgende week vrijdag en zaterdag wilt bereiken, verwacht geen antwoord want dan zal ik op trip zijn naar Galibi!

Liefs,

Michelle

1. Nicolet:
    14 april 2018
    Hoop dat je snel weer op knapt meid, zodat je weer volop kunt genieten van je verblijf daar! XXX
  2. Chien-Ju:
    14 april 2018
    Leuke verhaal. Beterschap! En alvast een fijn vakantie!