Eerste stagedag AZP

6 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Heyhoi,

Vandaag was de dag van mijn eerste stage dag en ik ben kapot! Zoveel nieuwe indrukken.
De dag begon met een gezamenlijke introductie wat niks voor stelde. Samen met heel veel Surinamers zaten we in een klaslokaaltje te wachten op de praktijkbegeleidster. Deze mevrouw deelde alle stagiaires in op hun afdeling en zorgde er daarna voor dat we ongeveer geholpen werden naar onze afdeling. Mijn afdeling is dus neurologie, neurochirurgie en de high care neuro. Dit zit allemaal in één gedeelte van de gang. Ik begon met een kort gesprekje met mijn broeder, iemand die me echt wat wil leren en er voor wilt zorgen dat ik aan het eind een zaal in mijn eentje kan runnen. De afdeling zelf is erg oud, stukken vloer zijn kapot, de ramen en deuren staan altijd open ga zo maar door. Het gedeelte High care neuro is juist net nieuw en pas geopend afgelopen oktober. Op de afdeling werd ik voorgesteld aan alle zusters en broeders. Zo wordt ik aangesproken als 'zuster de Vos'. Vandaag liep ik mee met twee zusters, één was verantwoordelijk voor de zaal neurochirurgie en de andere zuster was daar een Surinaamse studente. Zij konden mij mijn eerste dag al wat meer wegwijs maken. Ik moet wel zeggen dat alles een gigantische chaos lijkt en ik de orde nog niet kan vinden. De verpleegdossiers van mensen worden allemaal met de handgeschreven en in een oud mapje gestopt. Naamkaartjes worden aan het bed geplakt en de voorraad kast is één zooitje. Ik mag geen foto's maken dus met woorden probeer ik alles enigszins uit te leggen, wat al knap lastig is. Later zal ik meer schrijven over mijn stage, slaap is voor nu belangrijker.

stage

Slaaplekker!

Michelle

1. Nicolet:
    6 maart 2018
    Ik hoop voor je dat je beter hebt geslapen onder de klamboe. X
  2. Ine Bollen.:
    6 maart 2018
    Ha,Michelle,Fijn dat die broeder de intentie heeft je zoveel mogelijk te leren.Je kunt niet meer doen dan je best .Suc6.